Green CSR
Környezetvédelem, klímaválság, ökotudatoság, olyan fogalmak, amelyek napi szintű hírekké váltak a médiában. Az emberek erről beszélnek, és komoly kérdéseket tesznek fel vállalatoknak.
Te mivel járulsz hozzá, hogy elkerüljük a klímakatasztrófát?
A vásárlók lojalitása már attól is függ, hogy a vállalat, amelytől idáig vásárolt, milyen környezetbarát, természeti értékeket védő tevékenységeket folytat.
A természeti értéket mentő vagy teremtő CSR tevékenység egy olyan irány, amellyel mindenki nyer.
Lakosság
A lakosság, mert életminősége javul, a városi minőségi zöldfelületek gyarapodásával.
Természeti környezet
A természeti környezet, hiszen nő a diverzitás, az élettér.
Vállalat
A programot végrehajtó vállalat a városi környezetben koncentráltan és hatékonyan tud elérni széles vásárló közönséget és képes egyúttal carbon footprintjét csökkenteni.
A jó projekt nem menti meg a világot, hanem célzottan egy közösséget támogat jól megfogalmazható célok mentén.
Fontos, hogy olyan projektet támogassunk, amelynek a fenntartása, üzemeltetése is megoldott, hiszen ettől (is) válik fenntarthatóvá. Támogassunk önfenntartásra képes projekteket, hogy hosszú távon élvezhessük a program hatásait.
BELSŐ CSR
A vállalat alacsony külső márkaismertséggel rendelkezik, azonban fontos számára saját dolgozói elégedettsége. A program célja vagy a dolgozók otthoni életének javítása vagy a munkahelyi életminőség javítása zöld felületek fejlesztésével.
PÉLDÁK BELSŐ GREEN CSR TEVÉKENYSÉGRE
Zöld élet fejlesztése a dolgozók otthonában
4 modulból álló workshop a dolgozók számára, amely megmutatja, hogyan képesek olyan kertet létrehozni otthonukban, amely képes megfelelni korunk klimatikus kihívásainak.
A 4 modul (2-2 óra)
-
Biológiai alapú konyhakert, zöldség,- és gyümölcstermesztés
-
Komposztálás hatékonyan
-
A fenntartható kert, élet a gyepen túl
-
Megújuló energiákkal a lakásban
Zöld felületek a vállalati térben
A vállalat adott telephelyén olyan új zöldfelületi fejlesztést hozunk létre, amely egyszerre esztétikus és valamilyen extra élményt, szolgáltatást nyújt a dolgozóknak. Nagy ereje lehet, ha egy eddig betonozott felületet alakítánk át zöldfelületté, vagy akár csak a parkolókat fásítjuk. A megoldás lehet egy fásított virágos kert, vagy akár egy magaságyás rendszer zöldségekkel, fűszernövényekkel. A szolgáltatás lehet tudatos árnyékolás, rekreációs pont, pihenőhely, kertészeti gyakorló pont.
KÜLSŐ CSR
A vállalat magas külső márkaismertséggel rendelkezik, ezért külső vásárlóit szeretné megszólítani. A megvalósítás léptéke és helyszíne a céloktól függ. A program célja a márka lojalitás növelése.
PÉLDÁK KÜLSŐ GREEN CSR TEVÉKENYSÉGRE
Zöld ajándék a városlakók számára
A kiválasztott városrészben létezik egy olyan közpark, betonozott felület, kiserdő, lakótelepek közötti „kopasz” terület, amely zöld rekreációjával képes visszakerülni az élhető városi vérkeringésbe.
Minőségi zöldfelületként helyszín lehet óvodások/iskolások külső foglalkoztatására, családi piknikre, funkcionálhat pihenőparkként.
Élményszerű beközlekedés a céghez
A telephely külső környezetében van egy – jellemzően önkormányzati fenntartású - tér, vagy utca, amelyen a dolgozók nap mint nap gyalogosan közlekednek a telephelyre.
Ezen a szakaszon új zöld folyosót hozunk létre amely minden évszakban más arcát mutatva élménnyé teszi a munkahelyre történő megérkezést.
TECHNOLÓGIÁINK
Miyawaki Minierdő
Kis helyigényű, változatos faj összetételű zöld oázis, magas széndioxid megkötő képességgel
Rainmax Biodiverz évelőágyások
Öntözésmentes, alacsony fenntartási költségű, válogatott növénytársítású ágyások
Stockholm Faültetési Rendszer
Egyszerre szolgálja a fák, a városüzemeltetés és a városlakók érdekeit, speciális strukturális ültetőgödrök kialakításával
Esőkertek
Innovatív és esztétikus zöldfelület, a csapadék magas szintű lokális hasznosítására
Urban Scape tetőkert rendszer
Kész zöldtető rendszer, a legtöbb lapostetőre az energetikai költségek csökkentésére, a zöldfelület növelésére
Zöldség-termesztő magaságyások
Bio élelmiszer termelés vállalati környezetben, a dolgozók munkahelyi stressz szintjének csökkentésére
Zöld Élet workshop
Otthoni konyhakert tanfolyam a vállalat dolgozói részére a fenntarthatóság szellemében
A PROJEKT FEJLESZTÉS LÉPÉSEI
1.
A vállalat CSR céljainak meghatározása és a költségvetés megállapítása.
3.
Megtaláljuk a külső partnereket (önkormányzatok, civil szervezetek).
5.
Megtervezzük a kapcsolódó PR kommunikációt: sajtó anyagok, közösségi média anyagok, videók.
7.
1 éves utókövetésen keresztül biztosítjuk, hogy az új zöldfelületünk beinduljon, illetve a fenntartásban résztvevő személyek, szervezetek megfelelően ellássák feladataikat.
2.
Válasszunk egy közösséget, amely leginkább illik vállalatunk céljaihoz!
4.
Megtervezzük a projektet, beszerezzük a szükséges engedélyeket.
6.
Megvalósítjuk a projektet.